Lyxledig mitt i veckan...!


Eller ledig och ledig...?
Känns som om jag farit stan runt sedan i ottan!
Tandläkaren till frukost, läkare till lunch och banken till middag.
Å därimellan "gjorde" jag stan.
Kollade skor, kollade kläder, kollade prylar. Nada, nästan...

Blev en ny plånbok! Har sökt en längre tid! Har inte hittat rätt. 
Lite retromodell med spänne. DKNY hade en för några år sedan som jag klämde på några gånger. När jag sedan bestämde mig för att slå till, var den slutsåld.
Den här såg jag redan för någon vecka sedan. Fastnade för den direkt. Rödorange, en riktig ögonfångare!
Men lät den passera... Då...!
I dag höll jag åter på att trilla in i hyllan, och ögonen fastnade åter på samma lilla börs.
Var inte fullt lika ståndaktig. Så vacker färg, och så charmig modell.

Men lite riktig lyx också. Känslan jag lovat mig själv att hålla kvar till vardags.
En härlig lunch med ett glas vitt på Tabac i Gamla Stan. Nu med öppna dörrar ut mot torget!
Vet inte varför jag blir så lyckliga av just deta. Att sitta med ett glas vin och läsa tidningen dagtid...?
Att bara kolla på folk som passerar utanför på gatan...!

Tyvärr var inte min läckert röda börs med. Men en bild på modellen...! Bilden har jag lånat från becksöndergaard' copenhagen's hemsida.